A hetiszakasz kémekről szóló része összesen két helyen is megtalálható a Bibiában (Bamidbár és Dvárim könyve) A kétféle beszámoló összevetése.
A kémek kiküldéséről szóló történet két szövegvariánsa számos ponton eltér egymástól. Az első ami feltűnik hogy Bamidbár könyvében (4Móz) úgy tűnik az Ö.-való utasítja Mózest, rendelje el kémek kiküldését. Míg Dvárim könyvében (5Móz) Mózes a nép kérésének engedve küldi ki a kémeket.
A misszió célja is eltér. Dvárim könyvében az odavezető útról is információkat kellett a kémeknek hozniuk, míg Bámidbár verziójában nem az útvonal az érdekes, hanem, hogy mi vár rájuk az országban.
Vajon a “kémek bűnének” nevezett események is megtalálhatóak mindkét könyvben?
Milyen értelmezési nehézségek fakadnak abból, ha az Ö.-való küldi a kémeket, és hogy alakulnak az összefüggések, ha a nép kérésére mennek a kémek?
A kémek jelentése nyomán “sírt a nép azon az éjjelen” /4Móz 14:1) Milyen súlyos következményei lesznek ennek az elkeseredés miatti sírásnak?
A történet számos meglepő tanulságot tartalmaz még. Hallgassuk meg Darvas István főrabbi részletes, Sláh hetiszakaszhoz kapcsolódó tóramagyarázatát.